nuffnang

Monday, February 27, 2012

Manusia yang dilupakan


Masihkan kita ingat manusia pertama yang berjalan di atas bulan.. Adakah benar dia yang pertama.. Adakah kita sudah terlupa yang bulan itu pernah terbelah dua.. Memasuki lengan baju seorang insan bergelar manusia.. Manusia istimewa..

Tipukah jika dikatakan Hang Tuah pernah menjejakkan kaki ke bulan.. Menaiki kapal ala-ala Flying Dutchman.. Sejarah manusia bermula sejak Zaman Nabi Adam A.S.. Berapa ramaikah antara manusia sejak daripada zaman Nabi Adam A.S pernah menjejakkan kaki ke bulan.

Bagaimana pula dengan manusia yang percaya mereka berasal daripada beruk.. Pernahkah beruk pergi ke bulan. Manusia yang percaya pada teori Evolusi semata-mata, mereka tidak pernah pun melihat perubahan beruk kepada manusia..

Hanya mahu melenyapkan cerita dan melupakan manusia dalam sejarah.. Berapa ramaikah manusia yang telah pergi ke bulan..? Berapa ramai manusiakah yang telah dilupakan dalam sejarah hidup manusia..? Berapa ramai lagi yang akan dilupakan..?

Zaman baru, cerita baru, memori baru.. Tapi akhirnya manusia akan kembali kepada asal.. Kepada kisah lama.. Kehidupan lama.. Kawan-kawan lama.

No comments: