nuffnang

Friday, December 23, 2011

plastik

Saya bukan manusia yang hebat..
Saya bukan manusia bersuara lantang..
Saya bukan pilihan untuk satu gerakan..
Bukan pilihan calon suami yang terbaik..
Malah bukan hamba Allah yang layak diangkat..
Diagung atau diarak..

Saya bukan seorang pendendam..
Saya bukan seorang pembenci..
Saya bukan seorang yang gemar memaki..
Menghina, mengherdik malah mengutuk..
Tapi satu perbuatan ini pasti saya kutuk..
Paling saya benci..

Jika dibandingkan dengan manusia yang sombong..
Jika dibandingkan dengan orang yang menipu..
Jika dibandingkan dengan orang yang mencuri..
Perbuatan ini ada disitu..
Tidak kurang dan tiada lebihnya..

Manusia lahir ibarat kain yang putih..
Yang dicorak dengan ilmu agama dan dunia..
Diajar baik dan buruknya..
Mana yang baik jadikan ikutan..
Mana yang buruk jadikan tauladan..

Rambut mausia sama hitam..
Tapi hati kita lain-lain..
Pilihan di tangan anda..

PEGANG ATAU LEPASKAN..




No comments: