nuffnang

Tuesday, July 5, 2011

Smile Daniel, you are on TV

Ketahuilah kawan-kawan tentang jari kelingking tangan kiriku ini yang dah lama terasa kebasnya. 6 bulan menanggung derita, akhirnya aku pergi berurut..

Sungguh sepanjang 6 bulan lalu, jari kelingkingku a.k.a Daniel tidak mampu bergerak bebas seperti adik-beradiknya yang lain.. Tatkala semua jari bertungkus-lumus menyiapkan assignment yang akan dihantar esok hari.. Daniel hanya berdiri kaku di situ memerhatikan sembilan jari menekan-nekan papan kekunci.. Aku rasa kasihan melihat muka Daniel yang kadang-kala sedih mengenangkan nasib menimpa dirinya.. Menitis air mata Daniel pabila melihat jari manis a.k.a Dobson terpaksa mengambil alih tugasnya menekan huruf A, Z, dan Q...

Semangat untuk pergi berurut semakin tinggi apabila aku melihat Daniel tidak dapat berjuang bersama dalam Counter Strike.. Tugas utama Danial adalah untuk melihat jumlah penjahat yang tinggal bersama-sama dengan rekod pembunuhan dan kematian mereka.. Namun tugas penting itu sering kali diambil oleh jari telunjuk a.k.a Kamal.. Tanpa Daniel untuk menekan butang CTRL juga, aku tidak dapat menunduk untuk menembak lebih tepat atau mengelak peluru-peluru sniper pasukan TERRORIST..

Hari ini, hampir menitis air mataku kerana Daniel.. Sabar Daniel.. semoga kau cepat sembuh..


Smile Daniel.. You are on TV..


Kawasan hitam merupakan lokasi urat-urat yang dah lama tidur.. Ni baru lepas kena kejut.. Sakit..