nuffnang

Sunday, May 29, 2011

ARMAGEDDON

Pada hari Khamis lepas, aku telah membeli sebuah buku yang bertajuk 'ARMAGEDON 2012' yang ditulis oleh Muhammad Alexander.. Memandangkan MPH sedang buat jualan besar-besaran dekat Great Eastern Mall sekarang, aku berjaya mendapatkan diskaun 15% untuk buku ni.

Buku ini mengandungi 22 bab. Setiap bab mempunyai ceritanya yang tersendiri. Contohnya Bab 1 dalam buku ni menceritakan tentang filem 2012 itu sendiri. Dalam filem ini, kiamat berlaku pada 21 Disember 2012. Pada tarikh itu keadaan di bumi menjadi sangat huru-hara. Semua bangunan simbol keagamaan musnah sama sekali. Namun begitu, pengarah filem membiarkan Kaabah tetap kukuh kerana tidak mahu dianggap menghina Islam.

Pernahkah anda terfikir, mengapa kiamat diramalkan pada tahun 2012? Jawapannya ya, hanyalah ramalan semata-mata. Ramalan ini telah dibuat oleh Kaum Maya
. Kaum Maya masih lagi wujud hingga ke hari ini. Mereka mempunyai sistem pengiraan sendiri yang dapat mengira sehingga berjuta tahun dan mahir dalan ilmu astronomi sehingga mampu menghasilkan kalender angkasa lepas. Dipendekkan cerita, angka 2012 hanya merupakan satu tempoh kitaran dunia yang dibuat 1,406,446 hari yang lalu ataupun bersamaan 5125.36 tahun. Kiraan tersebut jatuh pada tarikh 21 Disember 2012.

Buku ini sangat menarik kerana turut menceritakan tentang bencana akhir zaman dan 10 tanda-tanda besar Kiamat. Selain itu, perihal Dajjal dan Yakjuj Makjuj juga dibincangkan secara terperinci. Lima bab buku ini telah pun dihabiskan, bermakna tinggal lagi 17 bab yang masih perlu dibaca. Kalau teruskan membaca dengan konsisten, Insya Allah hujung bulan depan boleh habis.


azdn: waktu break pergi surau baca buku ni. Wah, lepas ni boleh la beritahu "Hobi saya membaca"

4 comments:

Anonymous said...

thui!!!1

Jai said...

thanks bele.. ikhlas tu.. ikhlas. haha

Syida Shu said...

Nak baca. Nanti review lagi. Pernah dengar pasal kaum Maya ni.

Jai said...

syida: Insya Allah.. sejak post hari tu.. aku dah bergerak 2 bab ke depan.. :p