nuffnang

Tuesday, January 24, 2012

Sudahlah, jangan merajuk lagi


Pernah terlintas di fikiran, perasaan untuk menukar.. Daripada yang lama kepada yang baru. Apabila melihat rakan-rakan bersama model terBAHARU ( I prefer to use BARU =.='' ) masing-masing, hati semakin meronta-ronta. Minta agar segera ditukar.

Sejak itu, kepunyaan sendiri seperti diabaikan. Diletak bersepah di merata tempat. Dibiar kesejukan di waktu malam. Perasaan bosan mula timbul. Tiada kelas lagi kepunyaan sendiri. Aku perlukan yang baru. Dengan teknologi terkini. Dilengkapi perakam video, sensor yang tinggi, megapixels yang tinggi..

Aku bekerja separuh mati.. Siang dan malam.. err.. tak separuh mati kot.. Biasa-biasa je.. Berjimat tidak beringat. Biar kurang makan, janji hati puas. Bila cukup bulan, wang simpanan pasti ( Insya Allah ) mencukupi.

Tapi akhirnya aku sedar. Bukan jenama penentu segalanya. Bukan model terkini menjanjikan kepuasan. Apa yang penting adalah tangan yang memegang. Tangan yang beraksi. Biar pun bersama model yang lama, tidak mengapa. Yang penting, kepunyaan sendiri. Tidak pinjam dan tidak curi.

Kau yang pertama bagiku.. Akan kekal sebagai lagenda. Penuh nilai sentimental. Jangan risau. Nasib kau sudah diketahui.. Kau akan kekal disisi.. Selagi tidak rosak, selagi tidak hilang.. Sudahlah, jangan merajuk lagi :)


*padahal tak cukup duit nak beli kamera baru :p

No comments: