nuffnang

Sunday, April 17, 2011

kekasih dari masa hadapan

Setiap makhluk yang ada atas bumi ni memang diciptakan berpasang-pasangan.. Termasuk la manusia yang ada pasangannya masing-masing. 1 dan 1 ke, 1 dan 2 ke, 1 dan 3 ke, ataupun 1 dan 4. Ikut la jodoh dan rezeki masing-masing. Jodoh merupakan antara perkara-perkara ghaib.. Macam la juga dosa dan pahala. Tak nampak. Cuba bayangkan kat dahi setiap orang ada nama jodoh masing-masing. Gempak an? Haha. Tapi yang payahnye kalau tiba-tiba tulis macam ni,

Nama jodoh : Si A
Lokasi : Jepun

Jenuh, jenuh... Nak kumpul duit beli tiket lagi.. Silap-silap calon isteri tak nak balik Malaysia. Nak juga duduk Jepun. Sekali keluar anak, semua ada kuasa nuklear.

Kebanyakan lelaki mahukan calon isteri yang sempurna. Tak dinafikan memang manusia ni tak sempurna. Tapi calon isteri perlulah menjaga auratnya, batas pergaulannya, tingkah-lakunya, rumah tangga dan ibadahnya. Kalau isteri tidak menjaga perilakunya terutamanya bab aurat, suaminya dikategorikan sebagai dayus dan berdosa besar (kn.kn.. dah lupa pula )

Adakah saya sudah mempunyai calon? Belum.
Berminat mencari kekasih ? tidak sama sekali (bajet je)
Saya mencari calon untuk dijadikan isteri.. Wanita yang pertama dan yang terakhir. Peh, nak gempak je.. haha

Macam susah je nak cari.. Siapakah geranganya? cewah. haha
Kalau la boleh isteri dari masa hadapan datang dan beritahu..

"Saya jodoh anda. No telefon saya pada tahun 2011, 013-XXX XXXX"

serius senang nak cari. ahaha..


azdn: sekali awek member daa.. haha..

6 comments:

lattalilat said...

haha..masa depan oh masa depan

Mohd Azdn Jaafar said...

haha.. an.an

Syida Shukor said...

haha point taken cang .

Mohd Azdn Jaafar said...

hehe. trimas2

alep said...

cang sy xjumpe point tu! aiyo!

Mohd Azdn Jaafar said...

c'mon lip.. ni lagi gempak dari biras. tpi sayang... haha